Στρατιωτάκια ακούνητα, αμίλητα, αγέλαστα; Ευχαριστώ, δε θα πάρω!


Η εξεταστική ξεκίνησε, και τις επόμενες 4 εβδομάδες για πολλούς «όλα» κινούνται γύρω από αυτή. Σημειώσεις, διάβασμα, άγχος- απ’ όλα θα συναντήσεις κάνοντας μια βόλτα στη βιβλιοθήκη του ΠΑΜΑΚ και όχι μόνο. Παρ’ όλα αυτά, ενώ οι παραπάνω εικόνες είναι συνηθισμένες εδώ και αρκετά χρόνια τέτοια εποχή, το τελευταίο διάστημα επιχειρείται να αλλάξει η εικόνα της ίδιας της εξεταστικής διαδικασίας σε κατεύθυνση αυστηροποίησης της, μάλιστα πολλές φορές με παράλογο τρόπο.

Έτσι πέρα από το φαινόμενο της ολοένα και εντεινόμενης δυσκολίας που αποκτούν κάποια μαθήματα ή των προϋποθέσεων που μπαίνουν για να εξεταστείς σε αυτά (π.χ. υποχρεωτική πρόοδος ή εργασία), την ώρα που βρίσκεσαι στο αμφιθέατρο για να εξεταστείς νομίζεις ότι δίνεις ξανά πανελλήνιες! Και αυτό γιατί όλο το τελευταίο διάστημα αυξάνονται οι περιπτώσεις φοιτητών που δέχτηκαν ποινή αποκλεισμού 2 εξεταστικών από ΟΛΑ τα μαθήματα επειδή αντέγραφαν ή έτσι τουλάχιστον νόμιζε ο επιτηρητής, αλλά και γιατί οι συνθήκες διεξαγωγής των εξετάσεων «σκληραίνουν».
Αποκορύφωμα αυτής της κίνησης είναι ο κανονισμός εξετάσεων που είναι αναρτημένος στο διαδίκτυο για το τμήμα της ΟΔΕ, αλλά στην ουσία εφαρμόζεται σχεδόν σε όλα τα τμήματα. Σύμφωνα με αυτόν λοιπόν, παράβαση θεωρείται πέρα από την εμφανή αντιγραφή, ακόμη και η  «παράτυπη τοποθέτηση σώματος» (!!) ενώ ο επιτηρητής εξουσιοδοτείται για αλλεπάλληλες παρατηρήσεις, του δίνεται η δυνατότητα να σε αλλάξει θέση με το έτσι θέλω, ενώ απαγορεύεται ακόμα και να πας τουαλέτα !! (« Απαγορεύεται η έξοδος εξεταζόμενων από την αίθουσα εξέτασης πριν παραδώσουν τα θέματα και το γραπτό τους. «)

Απέναντι όμως σε αυτόν τον κανονισμό, ας μην ξεχνάμε ότι κατά την εξεταστική διαδικασία κάθε φοιτητής έχει και δικαιώματα!

  • Να μην είναι αναγκασμένος να υποκύψει στην κάθε παραξενιά του εκάστοτε επιτηρητή
  • Να εξετάζεται σε θέματα που έχουν διδαχθεί και είναι εντός ύλης
  • Να δίνεται επαρκής χρόνος για την λύση των θεμάτων
  • Να μπορεί να πάρει τα θέματα αφού παραδώσει το γραπτό του
  • Να μπορεί να δει το γραπτό του μετά την βαθμολόγηση του
  • Να μπορεί να ζητήσει επανεξέταση
  • Να σταματήσουν τα μαζικά κοψίματα! Αν ένας καθηγητής περνάει το 5-30% μάλλον φταίει ο ίδιος ή τα θέματα του.
  • Να σταματήσουν οι παράλογες ποινές


Επειδή εν τέλει, ο συμφοιτητής μας δεν είναι εχθρός αλλά έχουμε ενιαία συμφέροντα, επειδή βιώνομε μαζί τις δυσμενείς αλλαγές στην αξία των πτυχίων μας, στους ρυθμούς σπουδών, στις φοιτητικές παροχές, σε αυτήν την εξεταστική ας μην πάψει η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ προς τον συμφοιτητή μας. Με ανταλλαγή σημειώσεων μακριά από κάθε λογής πελατειακές σχέσεις της ΔΑΠ και της ΠΑΣΠ, με συλλογικό διάβασμα, με κοινή στάση απέναντι σε κάθε λογής παραλογισμό!

Σχόλια