ΠΡΟΣΕΧΩΣ: ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ IN ...CHAINS!

Για πρώτη φορά φέτος, από την αρχή της χρονιάς ακούστηκαν διάφορες φήμες για την εισαγωγή μαθημάτων-αλυσίδας στο τμήμα του Οικονομικού, για τα μαθήματα της Στατιστικής και των Μαθηματικών.  Είναι η πρώτη φορά που θα επιχειρούταν κάτι τέτοιο σε τμήμα του ΠΑΜΑΚ (πλην Μουσικού που τα δεδομένα όμως είναι πολύ διαφορετικά). Δεν αποτελεί άρα κάποιον γενικό κανόνα η εισαγωγή μαθημάτων-αλυσίδων αλλά εξαίρεση…έμπνευσης κάποιων εκ των καθηγητών του τμήματος, που όπως όλα δείχνουν προετοίμασαν το έδαφος και ετοιμάζουν από την επόμενη χρονιά την εισαγωγή στο Πρόγραμμα Σπουδών του Οικονομικού «αλυσίδων» στα συγκεκριμένα μαθήματα, ίσως και σε περισσότερα.  Τι είναι όμως η αλυσίδα; Μήπως μας φαίνονται όλα κακά χωρίς να είναι; Ας προσπαθήσουμε να πιάσουμε τα πράγματα από την αρχή.

«Αλυσίδα» σημαίνει ότι ένα μάθημα είναι προαπαιτούμενο για ένα άλλο σε επόμενο εξάμηνο και η μη επιτυχής παρακολούθηση του πρώτου (δηλαδή αν δεν το περάσουμε), δεν επιτρέπει να δώσουμε το δεύτερο. Δηλαδή στην ουσία αν δεν περάσουμε τα Μαθηματικά Ι τότε δεν μπορούμε να δώσουμε τα Μαθηματικά ΙΙ...

1
 «Πώς μπορείς να παρακολουθήσεις ένα πιο εξειδικευμένο μάθημα χωρίς να ξέρεις την βάση;» Ενώ αυτό έχει μια βάση αλήθειας, δεν λαμβάνει υπόψη ότι οι εξετάσεις και τα αποτελέσματά τους δεν σχετίζονται μόνο με το πόσο καλά μάθαμε αυτά που μας δίδαξαν μέσα στο εξάμηνο, αλλά και με τον τρόπο εξέτασης, το περιεχόμενο των θεμάτων και ακόμη και τον τρόπο βαθμολόγησης του καθηγητή. Με λίγα λόγια μπορεί κάποιος να ξέρει καλά την Στατιστική Ι, αλλά επειδή κόπηκε για διάφορους λόγους στην εξεταστική, να μην μπορεί να δώσει την Στατιστική ΙΙ. Αν γενικεύσουμε θα συναντήσουμε άλλωστε μαθήματα που το Ι με το ΙΙ δεν έχουν ντε και καλά άμεση σύνδεση σε βαθμό τέτοιο που να απαιτείται να έχεις περάσει το πρώτο.

2
 «Μα μόνο αν πιεστούμε θα μάθουμε καλύτερα!» Το μόνο σίγουρο με τις αλυσίδες είναι ότι θα πιεστούμε. Και αυτό δεν είναι τυχαίο. Οι αλυσίδες μαθημάτων είναι διάταξη του νόμου 4009/11 (ν. Διαμαντοπούλου) και στοχεύουν στην περαιτέρω εντατικοποίηση των φοιτητών. Αν κοιτάξεις άλλωστε τριγύρω σου θα το διαπιστώσεις. Από τη μια σου λένε υπάρχει περιορισμός στα πόσα χρόνια μπορείς να σπουδάσεις(ν+2) άρα τελείωνε γρήγορα και από την άλλη δημιουργούνται ολοένα και περισσότερα εμπόδια για να το πραγματοποιήσεις (αλυσίδες, ποινή στην εξεταστική, μαζικά «κοψίματα» κ.α. ).

Άλλα τι εξυπηρετεί κάτι τέτοιο, ειδικά τι στιγμή που αρκετοί αναγκάζονται και να δουλεύουν; Μεγαλύτερη προσήλωση στη σχολή, λιγότερος χρόνος για οτιδήποτε άλλο. Αν σκεφτούμε ότι αυτό το «άλλο» μπορεί να σημαίνει ανάπτυξη ενδιαφερόντων π.χ. πολιτιστικών, ελεύθερου χρόνου κτλ, ή ακόμη και μεγαλύτερη δράση ως φοιτητές για ζητήματα πανεπιστημίου και όχι μόνο, τότε πως θα ήμασταν σε θέση να αποδεχτούμε ως απόφοιτοι την πλήρη εναρμόνιση της ζωής μας με το ασφυκτικό ωράριο; Αν είχαμε μπει σε μια διαδικασία να διεκδικούσαμε 5 πράγματα για καλύτερο πανεπιστήμιο, πως θα γινόταν να αποδεχτούμε χωρίς «κιχ» το διαλυμένο τοπίο στην εργασία, τις απολύσεις, την ατομική σύμβαση εργασίας, τα 400€; Απλά κάποια ερωτήματα…

3
 «Ας το δοκιμάσουμε και βλέπουμε!» Το πρόβλημα είναι ότι αν κάποιος πιαστεί με αλυσίδες μετά τα πράγματα πιο δύσκολα αλλάζουν*…Έτσι και στη συγκεκριμένη περίπτωση, αν το συγκεκριμένο μέτρο παραμείνει ως έχει χωρίς καμιά αντίδραση τότε δεν είναι καθόλου δεδομένο ότι θα υπάρχει μόνο σε 2 μαθήματα και όχι σε παραπάνω, ή ότι θα περιοριστεί μόνο σε μαθήματα 1ου έτους ή μόνο στο Οικονομικό…Ποιος δηλαδή μας εγγυάται ότι δεν θα υπάρξει  «αλυσιδωτή αντίδραση»; 

Τώρα που είναι αρχή...

Με βάση όλα τα παραπάνω θεωρούμε ότι άμεσα οι φοιτητές του Οικονομικού και ιδίως του 1ου έτους θα πρέπει να κινητοποιηθούν, ώστε να εξασφαλίσουν ότι δεν θα βρουν μπροστά τους κανένα μάθημα αλυσίδα, είτε αυτή αφορά μαθήματα 1ου έτους και τους νεοεισαχθέντες είτε και μαθήματα μεγαλύτερων εξαμήνων. Αυτό απαιτεί σε πρώτο βαθμό την ενεργοποίηση και ενημέρωση μεταξύ του έτους, και ίσως κάποιες πρώτες κινήσεις όπως π.χ. η συλλογή υπογραφών από φοιτητές του έτους και η κατάθεση τους στον πρόεδρο του τμήματος με το σκεπτικό της «καμιάς σκέψης για αλυσίδες», που σε άλλες περιπτώσεις έχει αποδειχθεί νικηφόρα και αποτελεσματική σε άλλα τμήματα.  Κάτι τέτοιο άλλωστε και προς το συμφέρον όλων είναι και αφορά άμεσα την καθημερινότητα των φοιτητών του Οικονομικού.

Από πλευράς μας καλούμε ακόμη και τον Σύλλογο Φοιτητών να στηρίξει τη συγκεκριμένη κατεύθυνση μέσω άμεσης απόφασης του για το ζήτημα, αποδεικνύοντας ότι δεν υπάρχει μόνο για…beer pong αλλά και για κάτι ουσιαστικότερο.

Ø      ΚΑΜΙΑ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ-ΑΛΥΣΙΔΕΣ
Ø      ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
Ø      ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΝΙΑΙΟΥ-ΙΣΧΥΡΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΕ ΑΥΤΟ




*  Εκτός αν μιλάμε για τους δράκους τις Ντενίρις Καλίσι. 

Σχόλια