Για μια ανθρώπινη εξεταστική

Όπως έχει γίνει γνωστό, η εξεταστική που έρχεται θα είναι «διπλή» δηλαδή θα επιτρέπει σε όλους τους φοιτητές να δίνουν τα μαθήματα ανεξαρτήτως αν αυτά είναι μαθήματα που διδάσκονται σε χειμερινό ή εαρινό εξάμηνο. Είναι μια κίνηση που το Υπουργείο επιλέγει τα τελευταία δύο χρόνια, πιεζόμενο τόσο από το κομμάτι των φοιτητών, που εξαιτίας της οικονομικής δυσκολίας θέλει να τελειώνει γρηγορότερα, όσο και στην προσπάθεια άρθρωσης επιχειρημάτων (π.χ. «τόσες ευκαιρίες τους δώσαμε» κ.α.) για να κάνει τις διαγραφές που έρχονται σε σχέση και με τους φοιτητές που ξεπερνούν τα 2ν μικρότερη εστία αντίδρασης. Προφανώς στην τακτική του αυτή, ο Υπουργός της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ Ανδρέας Λοβέρδος, δεν έχασε την ευκαιρία να στέψει με τις «δάφνες της δόξας» τις 2 κυβερνητικές νεολαίες (ΔΑΠ και ΠΑΣΠ) αφήνοντας τους να μιλούν για νίκη και ιδίως την ΔΑΠ-ΝΔΦΚ χαρίζοντας της, δημόσια απάντηση σε επιστολή της, σε ένα ρουσφέτι σε κοινή θέα δίχως προηγούμενο, για μια κίνηση που το Υπουργείο επιλέγει, όπως είπαμε, για άλλους λόγους.

Παρόλα αυτά δεν είναι εκεί το πρόβλημα. Όποιος ανατρέξει στο ακαδημαϊκό ημερολόγιο του ΠΑ.ΜΑΚ. θα διαπιστώσει ότι η περίοδος που δίνεται για αυτήν την εξεταστική είναι μόνο 3 εβδομάδες (από 19/1 έως 7/2, με πιθανή αλλαγή στις ημερομηνίες λόγω εκλογών). Είναι σαφές ότι για έναν φοιτητή που θέλει πραγματικά να δώσει και μαθήματα που χρωστάει και από εαρινό εξάμηνο, μια διπλή εξεταστική συμπιεσμένη μέσα σε 3 εβδομάδες μοιάζει περισσότερο για εξεταστική-express για τα μάτια του κόσμου, παρά για πραγματική δυνατότητα διευκόλυνσης. Παρατηρήθηκε και σε προηγούμενες εξεταστικές άλλωστε, μαθήματα να συμπίπτουν την ίδια μέρα, πολλές φορές συνεχόμενα μέσα στη μέρα, με αποτέλεσμα ο φοιτητής να μη μπορεί όχι μόνο να προετοιμαστεί αλλά ούτε να έχει και καθαρό μυαλό για να εξεταστεί ομαλά μετά από συνεχόμενες ώρες εξέτασης.

Οι έντονοι ρυθμοί και το άγχος της εξεταστικής είναι μια κατάσταση που γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο εμπόδιο σε πολλούς φοιτητές, δεν είναι τυχαίο γεγονός αλλά αποτελεί κατεύθυνση που προκύπτει:

·     Από την πολύ μικρή διάρκεια των εξεταστικών
·     Από την αυξανόμενη ύλη σε σχέση με προηγούμενα χρόνια
·    Από τις νέες εισαγόμενες μεθόδους εξέτασης (π.χ.10λεπτη εξέταση σε μαθήματα της ΟΔΕ)
·     Από τις αυστηρές ποινές σε περίπτωση αντιγραφής που φτάνουν μέχρι και τις 2 εξεταστικές αποκλεισμού από όλα τα μαθήματα !!
·     Από την μονιμοποίηση των εξεταστικών – express 3 εβδομάδων που ρυθμίζει ο υπό ψήφιση νέος Οργανισμός λειτουργίας του ΠΑ.ΜΑΚ.
·     Από την νέα -υπό ψήφιση- ρύθμιση για υποχρεωτικές δηλώσεις μαθημάτων με ποινή αν δεν δώσουμε μάθημα που δηλώσαμε.
·     Από την εμφάνιση ολοένα και περισσότερων εργασιών και προόδων λίγο πριν την εξεταστική – πολλές φορές υποχρεωτικές.
·     Την υλοποίηση διαγραφών φοιτητών αρχικά στα 2ν και άνω, για τους εισαχθέντες όμως μετά το 2011 στα ν+2.

Από την πλευρά μας εκτιμούμε ότι αυτή η κατεύθυνση πρέπει να αντιπαλευτεί σε όλα τα τμήματα του ΠΑ.ΜΑΚ. , μέσω της διεκδίκησης μη υποχρεωτικών προόδων- εργασιών, ανθρώπινων ρυθμών σπουδών, μέσω της ανταλλαγής σημειώσεων μεταξύ των φοιτητών και όχι ως αντάλλαγμα της ΔΑΠ για μια ψήφο, με συλλογικό διάβασμα κόντρα στην ατομική απομόνωση και το άγχος, με συναδελφική αλληλεγγύη κόντρα στον ανταγωνισμό.

Διεκδικούμε παράλληλα από όλα τα τμήματα και από την Πρυτανεία την διεύρυνση της χρονικής διάρκειας της εξεταστικής κατά τουλάχιστον μια εβδομάδα, κόντρα στην εντατικοποίηση, για να έχει νόημα και ο χαρακτηρισμός της ως «διπλής». Καλούμε το Σύλλογο Φοιτητών να πάρει ανάλογη απόφαση και να πιέσει προς αυτή τη κατεύθυνση .


Η εξεταστική δεν είναι και ούτε θα πρέπει να τη βλέπουμε ως συντέλεια. Ας παλέψουμε λοιπόν, για μια ανθρώπινη εξεταστική κόντρα στον στείρο ανταγωνισμό μεταξύ των συμφοιτητών μας, κόντρα στην αυθαιρεσία και τον πολλές φορές υπερβάλλοντα ζήλο επιτηρητών να μετατρέψουν το αμφιθέατρο της εξέτασης σε αίθουσα «παρακολούθησης και ανάκρισης», ας παλέψουμε για μια λογική και ανθρώπινη διάρκεια της. 

Σχόλια