…Η ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ


Στα πλαίσια της πολιτικής της ισοπέδωσης, πριν μερικούς μήνες, η κυβέρνηση ξεκίνησε ένα “παιχνίδι” με στόχο τη διάλυση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης με έναν νέο νόμο. Το ΠΑΣΟΚ και η “σιδηρά κυρία” του, ΔιαμαΝΤοπούλου, έκαναν σαφείς τους στόχους τους ήδη από το κείμενο διαβούλευσης, το οποίο από τη στιγμή που κατατέθηκε απορρίφθηκε σύσσωμα από την εκπαιδευτική κοινότητα.

ΣΕ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ???

(παραθέτουμε τα ακριβή κομμάτια του κειμένου διαβούλευσης, όπως αυτό έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπ.Παιδείας.)

1.ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΠΤΥΧΙΟΥ.

1) Εφαρμόζεται πλήρως το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πιστωτικών Μονάδων, με τη σχετική κλίμακα βαθμολογίας…

2) Θεσμοθετείται το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Ανώτατης Εκπαίδευσης…»

Το πτυχίο δεν θα είναι πια ενιαίο και με τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα για όλους. Αναιρείται δηλαδή η δυνατότητα των αποφοίτων στην αγορά εργασίας να διεκδικούν συλλογικά τα δικαιώματά τους, με βάση το πτυχίο τους.

Μετατρέπεται σε μία απλή βεβαίωση, διαφορετική για τον καθένα,(ανάλογα με τις πιστωτικές μονάδες που θα κατάφερει να συλλέξει κατά τη διάρκεια της φοίτησής του) που θα περιέχεται σε έναν ατομικό φάκελο προσόντων που θα χτίζεται δια βίου. Δια βίου δηλαδή θα κυνηγάμε πιστοποιητικά και σεμινάρια..

2.ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ

«…μετάβαση από το σημερινό σύστημα διοίκησης σε αυτό της διοίκησης από δύο όργανα με διακριτή σύνθεση και αρμοδιότητες. Για τα Πανεπιστήμια τα όργανα αυτά είναι η Σύγκλητος και το Συμβούλιο Διοίκησης.»

Στη δικαιοδοσία της Συγκλήτου απομένουν μόνο αυτά που αναφέρονται ως “ακαδημαϊκά ζητήματα” – το εβδομαδιαίο πρόγραμμα μαθημάτων και εξεταστικών- ,ενώ παράλληλα αφαιρείται η έστω τυπική δυνατότητα των φοιτητών να συμμετέχουν σε αυτή. Η διοίκηση μεταφέρεται σε εξω-πανεπιστημιακά στοιχεία – μια επιτροπή του υπουργείου Παιδείας και Ευρωπαίων συμβούλων αλλά και “μάνατζερ” και στελέχη επιχειρηματικών ομίλων.

3.ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΑ-ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ-ΦΟΙΤΗΤΙΚΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ

Η μέχρι τώρα ενιαία κρατική χρηματοδότηση θα εξαρτάται πλέον από κάποιους δείκτες αξιολόγησης, τους οποίους θα καθορίζει το υπουργείο. Παράλληλα τα ίδια τα ΑΕΙ θα αναλαμβάνουν την αναζήτηση χορηγών. Αυτό δεν είναι καθόλου αθώο γιατί ο κάθε ιδιώτης που θα βάζει τα χρήματα του θα έχει και ιδιαίτερες απαιτήσεις για τα μαθήματα, ποιες σχολές θα κλείσουν και ποιες θα ανοίξουν, ανάλογα με τις απαιτήσεις της αγοράς.

Επίσης μιλάει για το κουπόνι φοιτητή, με το οποίο ανοίγει ο δρόμος για την επιβολή διδάκτρων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δηλαδή η χρηματοδότηση των πανεπιστημίων θα γίνεται ανά φοιτητή και τα επιπλέον έξοδα θα καλύπτονται από διάφορους χορηγούς και από τους ίδιους τους φοιτητές με δίδακτρα!!

4.ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ (ΔΙΑΓΡΑΦΕΣ,ΑΠΟΥΣΙΕΣ,ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ)

Βάσει του κειμένου διαβούλευσης κάθε ίδρυμα πρέπει να συντάξει εσωτερικό κανονισμό, ο οποίος θα ορίζει όλες τις παραμέτρους των διαδικασιών εξέτασης, φοίτησης και οργάνωσης των σπουδών.

Πρόκειται για τον Πρότυπο Εσωτερικό Κανονισμό δηλαδή, ο οποίος μιλάει για διαγραφές φοιτητών, πειθαρχικά Συμβούλια, αλυσίδες μαθημάτων ή αλλιώς προαπαιτούμενα (πχ. ΑΝ ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «Χ» Α’ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «Χ» ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ) απουσίες κλπ. Αναιρούνται στην ουσία εν μια νυκτί δικαιώματα και ακαδημαϊκές ελευθερίες που κατακτήθηκαν μέσα από τους αγώνες του φοιτητικού κινήματος.

Και μαζί με όλα αυτά ήρθε και η νέα τροπολογία για τα συγγράμματα.Η κυβέρνηση, βάσει του προϋπολογισμού της φτώχειας που έχει ψηφίσει, όχι μόνο μειώνει τις δαπάνες για την δημόσια εκπαίδευση σχεδόν στα μισά, αλλά προχωράει στο περιορισμό των δωρεάν συγγραμμάτων και δίνει ένα μονάχα για κάθε μάθημα. Με αυτό τον τρόπο όμως, ακριβώς γιατί η ύλη δεν θα περιορίζεται μόνο στο βιβλίο που έχει πάρει ο φοιτητής, θα είμαστε αναγκασμένοι να πληρώνουμε τα υπόλοιπα βιβλία!!!

Από την πρώτη στιγμή παρουσίασης του νομοσχεδίου αυτό καταδικάστηκε από ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα. Η κυβέρνηση και το υπουργείο βρήκαν απέναντί τους ακόμη και τον άλλοτε πιστό σύμμαχό τους , τους καθηγητές. Οι φοιτητές βγήκαν μαχητικά στους δρόμους το Δεκέμβριο για να υπερασπιστούν τα συμφέροντα τους τόσο με δικές τους πορείες όσο και στο πλευρό των εργαζομένων.

Μέσα από τις Γενικές μας Συνελεύσεις μπορούμε να “φωνάξουμε” ΌΧΙ στη κ. Διαμαντοπούλου και σε όσους άλλους θέλουν να καταστρέψουν το μέλλον μας και να οργανωθούμε έτσι ώστε το φοιτητικό κίνημα ενωμένο να δώσει τις μάχες ενάντια στη κυβέρνηση του σοσια-λυστρικού ΠΑΣΟΚ αλλά και των συμμάχων της εκτός (ΝΔ-ΛΑΟΣ-ΕΕ-ΔΝΤ) και εντός (ΠΑΣΠ-ΔΑΠ) των ΑΕΙ.

Όσα επιδιώκουν, για μας είναι κόκκινη γραμμή και δεν είμαστε διατεθειμένοι να διαπραγματευτούμε το μέλλον μας με καμία κυβέρνηση και κανένα υπουργείο. Δεν θα επιτρέψουμε την κατάθεση αυτού του νομοσχεδίου. Έχουμε γνώση ότι όσο συζητάμε και αποφασίζουμε, με άξονα τις δικές μας ανάγκες, βρίσκουμε τον τρόπο να παλεύουμε ενωμένοι και να νικάμε.

ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ-ΕΚΤΡΩΜΑ!


ΜΟΝΟ ΜΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΥΣ-ΜΑΖΙΚΟΥΣ-ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!

Α.Ε.Π. σχήμα της Ε.Α.Α.Κ

Σχόλια